wtorek, 12 marca 2013

Craft Line Crackle Micro 2x50ml - preparat do spękań dwuskładnikowy

Crackle Micro, to nowy dwuskładnikowy crackle z firmy Craft Line, dzięki któremu możemy uzyskać niezwykle drobne spękania.




Stosowanie: na ozdobioną powierzchnię, miękkim i suchym pędzlem nakładamy pierwszą warstwę - (1/2), po jej wyschnięciu następną, również suchym pędzlem - (2/2).

Druga warstwa, podczas schnięcia popęka. Powstałe spękania zależą grubości nałożonych warstw, im grubsza warstwa tym większe spękania. Użycie suszarki nie zmienia wielkości spękań.

Spękania wypełniamy: farbą olejną, bitumem, pastą postarzającą lub proszkiem pigmentowym. O wypełnianiu spękań pisałam tutaj.
Zabezpieczamy pracę używając lakieru akrylowego wodnego lub na bazie rozpuszczalnika.




1 komentarz:

  1. Witam, mam pytanko odnośnie sposobu nakładania tergo crackla. Czy wielkość spękań zależy od grubości nakładania pierwszej, czy drugiej warstwy? Czy grubość obu warstw się liczy? Pytam dlatego, że przed chwilą nałożyłam drugą warstwę na zdobiony przedmiot i stało się coś dziwnego. W niektórych miejscach powstały zgrubienia, tak jakby druga warstwa weszła w reakcję z pierwszą (efekt coś jak przy pomalowaniu crackle do delikatnych spękać lakierem wodnym). Zaczęłam się zastanawiać, czy drugiej warstwy nie położyłam za grubo, albo może, trochę jak przy jednoskładnikowych, przy drugiej warstwie nie należy poprawiać tego co już się nałożyło. Poprzednio jak użyłam tego spękacza wszystko wyszło, a teraz coś takiego:( Pozdrawiam i z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie!

    OdpowiedzUsuń